jueves, 12 de noviembre de 2009

Anàlisi d'un anunci publicitari




En primer lloc, s'anuncia un producte de neteja: Fairy Ultra Caps. Aquest producte és una mena de "pastilla" o comprimit, on a dintre es troba concentrat el líquid de neteja. Llavors, s'introdueix al rentaplats, el producte es desfà i deixa net tots els estris i materials de cuina.
En aquest anunci apareix un model de família formada per la mare, el pare i el fill, Pablo, de vuit anys aproximadament. A més, la mare està embarassada, gairebé a punt de donar a llum.
L'escena es produeix quan acaben de dinar, el pare havia preparat lasanya per a menjar, i és l'hora de desparar la taula. El fill ajuda al pare a posar els plats, cuberts i gots al rentaplats. Llavors, el pare introdueix la "pastilla" de fairy dins la màquina. A partir d'aquí, es veu el funcionament d'aquest producte i els seus efectes positius: deixa tot ben net i brillant.
Aquest anunci no mostra un model de família tradicional i masclista, on la dona fa les feines de la llar, sinó que és el pare qui fa el dinar i despara la taula. Per tant, no es tracta d'un anunci gaire antic.
L'escena es dóna a la cuina i es pot intuïr el nivell social d'aquesta família,classe mitjana-alta, per l'aparença de la cuina: gran, ample, bona distribució, ordre i mobles de qualitat.
Per últim, els pares no són gaire grans; la dona no deu arribar als 30 anys i el marit, una mica més gran, deu tenir trenta i pocs anys. Es transmet un tipus de família estable i unida.


No hay comentarios:

Publicar un comentario