lunes, 23 de noviembre de 2009

Com parlar bé en públic


Tot just iniciant el curs, en una sessió de Comunicació oral, escrita i digital ens van presentar com a lectura obligatòria el llibre Com parlar bé en públic. El treball que havíem de fer, a banda de llegir el llibre, era fer uns apunts on anotessim les idees més rellevants (per a nosaltres) que ens ajudessin alhora de fer una bona exposició oral. Més aviat consistia en anotar tot allò que ens ajudés a ser bons comunicadors.
Personalment, la primera vegada que vaig escoltar el títol em va resultar atractiu ja que podia ser de gran utilitat, sobretot, mirant de cara al futur i pensant en la professió de mestre. És imprescindible ser bon orador i aquest llibre podia ajudar-te.
Un cop el vaig llegir, em va sorprendre tot el que és pot arribar a aprendre per fer una exposició oral i tot el que es té en compte.
Aquest llibre és un manual pràctic i fàcil d'entendre; presenta idees, trucs i tècniques molt concretes per a millorar la comunicació oral. Va dirigit no només a certs professionals, sinó a tothom qui vulgui millorar la seva expressió oral i superar la por alhora de parlar en públic.

Molta gent creu que ser un bon orador és una qualitat innata i, pertant, no hi ha solució. Però, en aquest llibre es demostra tot el contrari: es pot aprendre a base de pràctica i exercicis.
A grans trets, els aspectes o temes que tracta el llibre són:
- Com controlar els nervis. Trucs per si et quedes en blanc.
- Brevetat, claredat i naturalitat alhora de parlar en públic.
- Una bona respiració i el control del propi cos (llenguatge corporal).
- Un volum de veu adequat i una bona gesticulació.
- La gran importància del llenguatge no verbal (ja que representa més del 65% de la comunicació).
- La importància de la mirada; Mirar és dominar.
- Passos a seguir per fer un bon discurs.
- Com fer un bon guió.
- etc.

Fins aviat!!

domingo, 22 de noviembre de 2009

Creació d'un mapa conceptual

En aquesta sessió de GITIC es tractava de crear un mapa conceptual utilitzant el programa CmapTools. El tema podia ser lliure tot i que a la classe se'n va proposar un: Internet.
Vaig descarregar-me el programa a casa, que em va costar bastant, i vaig decidir fer el tema de la cafeïna. He triat aquest tema per què soc consumidora habitual de Red Bull i tothom que em coneix ho sap. Llavors, aquest tema m'ha interessat bastant per poder fer-ho a grants trets.

A reveure!!

jueves, 12 de noviembre de 2009

Anàlisi d'un anunci publicitari




En primer lloc, s'anuncia un producte de neteja: Fairy Ultra Caps. Aquest producte és una mena de "pastilla" o comprimit, on a dintre es troba concentrat el líquid de neteja. Llavors, s'introdueix al rentaplats, el producte es desfà i deixa net tots els estris i materials de cuina.
En aquest anunci apareix un model de família formada per la mare, el pare i el fill, Pablo, de vuit anys aproximadament. A més, la mare està embarassada, gairebé a punt de donar a llum.
L'escena es produeix quan acaben de dinar, el pare havia preparat lasanya per a menjar, i és l'hora de desparar la taula. El fill ajuda al pare a posar els plats, cuberts i gots al rentaplats. Llavors, el pare introdueix la "pastilla" de fairy dins la màquina. A partir d'aquí, es veu el funcionament d'aquest producte i els seus efectes positius: deixa tot ben net i brillant.
Aquest anunci no mostra un model de família tradicional i masclista, on la dona fa les feines de la llar, sinó que és el pare qui fa el dinar i despara la taula. Per tant, no es tracta d'un anunci gaire antic.
L'escena es dóna a la cuina i es pot intuïr el nivell social d'aquesta família,classe mitjana-alta, per l'aparença de la cuina: gran, ample, bona distribució, ordre i mobles de qualitat.
Per últim, els pares no són gaire grans; la dona no deu arribar als 30 anys i el marit, una mica més gran, deu tenir trenta i pocs anys. Es transmet un tipus de família estable i unida.


lunes, 9 de noviembre de 2009

Pràctica COED 20-10-09



Hola a Tothom!!

Aquest dia, a la sessió de Comunicació oral, escrita i digital, vàrem fer una petita exposició sobre Qui ets, tu?. Havíem de portar una imatge o fotografia que representés a la persona que havíem de descriure. Jo vaig descriure en Nacho, però, com que no el coneixia gaire i no sabia quin objecte el definia, doncs, li vaig fer una fotografia en primer pla.
A continuació os paso la descripció.

En Nacho és un noi de 24 anys, alt i prim.
El seu cabell, castany obscur quasi negre, ni massa llis ni massa arrissat, li tapa lleugerament l'inici de les orelles. El seu front una mica ample marca la seva intel.ligència. Els seus ulls, ni massa grans ni massa petits, són molt expressius.
De la boca surt un somriure molt sincer i natural, on a més, es poden veure les dents, blanquinoses i ben posades. Té una mica de barba, que envolta el seu somriure. La forma de la seva mandíbula marca la seva gran voluntat i la capacitat de treballar.
La forma de vestir d'en Nacho és esportiva, còmode i sencilla. Porta una jaqueta verda, que li cobreix tot el cos fins a la cintura i, a sota, una samarreta blanca.
Es nota que té cura del seu aspecte ja que porta el cabell pentinat i les dents blanques i perfectes.
Res pot definir millor la seva personalitat com el seu somriure. És el més destacat de la seva apareça externa.
El seu riure és molt natural, fins al punt que dóna una sensació de sinceritat, bondat i confiança en l'altre. A més, il.lumina i dóna bellessa a tota la cara. No representa el típic riure forçat i fals que s'ha de fer per quedar bé o per sortir bé en una fotografia.
La imatge d'en Nacho dóna una sensació de felicitat i resulta agradable per tohom qui mira.
La simpatia de la seva cara dóna a entendre que és sociable i que és un noi obert a parlar amb qui faci falta. No es veu tímid o cohibit.
Finalment, cal destacar que la imatge d'en Nacho, en tot el seu conjunt, és simètrica i li dóna equilibri i harmonia a tota la seva figura.